Tegelijkertijd in hetzelfde document werken. Via een app zien of je collega aanwezig is op het kantoor en waar hij zit. van te voren alvast checken of een vergaderruimte beschikbaar is. Wanneer je thuis werkt al je bestanden tot je beschikking hebben. Het kan allemaal met digitaal werken

Betere samenwerking

Organisaties maken vaak een overstap naar digitaal werken als hun voornaamste doel een betere samenwerking en processen stroomlijnen is. Om dit mogelijk te maken, kunnen bedrijven tegenwoordig uit allerlei soorten software kiezen. Denk aan digitale documentomgevingen, digitale assistenten, applicaties voor het op afstand checken en reserveren van vergaderruimtes, social intranet, vergadersoftware, etc.

Digitaal werken kent vele voordelen. Allereerst brengt het een voordeel voor het milieu met zich mee; er wordt namelijk minder geprint wat betekent dat er minder papier verbruikt wordt. Daarnaast wordt het werk leuker. Als werknemer krijg je meer verantwoordelijkheden, de baas staat niet meer aan je bureau. Je zoekt zelf documenten op. Verder is het contact met collega’s laagdrempelig; dit verloopt namelijk veelal via interne social media en apps.

YNNO
Het adviesbureau YNNO weet alles van digitaal werken en ondersteunt bedrijven bij de overstap. Zij kennen de software en hebben meerdere processen bestudeerd en die vervolgens bij verschillende organisaties geïmplementeerd. Zoals Van Oord, de Dienst Koninklijk Huis, Kabinet der Koning en Nationale Nederlanden. Het adviesbureau is recent zelfs aan de slag gegaan voor de gemeente Heerlen. YNNO kiest voor maatwerk en stemt oplossingen af op de vraag van hun klant en business.